Светски дан вода

Вода се назива и плавим златом, јер је у многим деловима света има веома мало. Проблем њеног недостатка због суше отежавају и ратови, као и напета геополитичка ситуација. Чак и данас, милијарде људи у свету живе без приступа чистој и адекватној води. Светски дан вода нас сваке године 22. марта подсећа да је вода драгоцена, да је морамо чувати и да је не смемо расипати. Ове чињенице не заборављају ни ученици наше школе.

Permanent link to this article: https://www.15oktobar.edu.rs/?p=42484

Светски дан особа са Дауновим синдромом

Данас смо обележили Светски дан особа са Дауновим синдромом. Овај симболични датум је изведен из бројева 3 и 21, пошто је дијагноза Дауновог синдрома тризомија 21. хромозома. Светски дан особа са Дауновим синдромом  нас подсећа да особе са Дауновим синдромом не треба да стоје на маргинама друштва, већ треба да буду део свих дешавања  и у сталној вези са свакодневним активностима. Традиционална иницијатива у оквиру Светског дана особа са Дауновим синдромом је ношење различитих чарапа. Различите чарапе постале су симбол Светског дана особа са Дауновим синдромом јер  и људски хромозом има облик чарапе. Ове чињенице ни нашу школу нису оставиле равнодушном, наставници и ученици су се солидарисали и  подржали особе са Дауновим синдромом,  за шта им припада велика захвалност. Заједно су показали да према особама са Дауновим синдромом осећају емпатију  и својим гестом изразили да је у реду бити другачији.

Permanent link to this article: https://www.15oktobar.edu.rs/?p=42473

Дан математике

За љубитеље математике, 14.3. је веома посебан дан – дан обележавања можда најпознатије математичке константе, која се означава грчким словом π (чита се пи). Овај број изражава однос између обима круга и његовог пречника, а тај однос је увек исти без обзира на величину круга. Лудолфов број, како се пи званично назива, је ирационалан број, који има бесконачан број децималних места. Његова вредност на 60 децималних места је 3,141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944. Многи математичари у историји били су фасцинирани овим бројем. Испитивали су његове особине и покушали да одреде што више цифара иза децималног зареза. Оснивач традиције обележавања пи броја „PI DAY“ је физичар Лари Шо из Сан Франциска. Зашто 14. март? Зато што су бројеви у датуму (3, 1, 4) прве три цифре броја π, а то је и рођендан Алберта Ајнштајна, који је рођен 1879. На овај дан у нашој школи одржано је математичко такмичење “Мислиша” на којем су учествовали ученици од другог до седмог разреда.

Permanent link to this article: https://www.15oktobar.edu.rs/?p=42459

Прослава “Масленице” у нашој школи

Традиционални руски празник Масленица се кроз историју прославља у руском народу сваке године и то недељу дана пре почетка великог васкршњег поста. У том периоду сваки дан је резервисан за вашаре, музику, песму, игру, богату трпезу на којој доминирају палачинке. Палачинке симболизују сунце и почетак доласка пролећа и рађања новог живота, али и одбацивања свега што је старо и што не ваља. То је уједно и симболика овог великог руског празника који се прославља широм Русије. Ученици наше школе су заједно са својим наставницима прославили овај празник пригодном приредбом на којој су се могле чути руске, словачке и српске песме. Програм је улепшала мала изложба руских сувенира, а међу гостима који су дошли као подршка биле су наше колеге из Товаришева – породица Коломпар, као и чланови клуба акустичне гитаре „Акорд“ из Бачке Паланке које је предводио Марко Шалић.

„С широкой Масленицей!“ (срећан празник Масленица!)

Permanent link to this article: https://www.15oktobar.edu.rs/?p=42455

Дружење поводом 8. марта

Поводом 8. марта у Библиотеци ,,13. октобар“,  одржана је приредба коју су организовали учитељице и ученици од 1. до 4. разреда. Сви присутни уживали су у  рецитацијама и песмама и наградили их срдачним аплаузом. Библиотекарки Зорици Вученов су такође припремили и поклоне у виду разгледница, букетића цвећа и икебана. Дружење је завршено уз слаткише и најлепше жеље.

Permanent link to this article: https://www.15oktobar.edu.rs/?p=42480